AKTUALNOŚCI

        • Bezpieczne wakacje
          • Bezpieczne wakacje

          • Drodzy Uczniowie! Szanowni Rodzice!

                     Wielkimi krokami zbliżają się wakacje. Wakacje, czyli czas, na który czekali wszyscy: rodzice, nauczyciele i – chyba najbardziej – uczniowie. Po trudach związanych ze zdalnym nauczaniem, po chaosie informacyjnym spowodowanym pandemią koronawirusa, z ciągle pojawiającymi się wiadomościami dotyczącymi sytuacji zdrowotnej ludzi, z nowym funkcjonowaniem otaczającego nas świata to Wam uczniom ten odpoczynek najbardziej się należy. To Wy zasłużyliście na niego jak nikt inny.

                     Wakacje to czas, kiedy nie mamy obowiązków związanych ze szkołą i nauką. Możemy więc planować różne przygody, w których – dziś z zachowaniem reżimu sanitarnego – będziemy brać udział. Jednak wszyscy musimy pamiętać, że dobra zabawa nie zwalnia nas z obowiązku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych. Jak powinniśmy postępować, aby wakacje kojarzyły nam się z przyjemnościami? Wystarczy wykazać zdrowy rozsądek i pamiętać o kluczowych zasadach bezpieczeństwa. Oto one.

            Nad morzem

            Morze to potężny żywioł, z którym trzeba się liczyć. Pamiętajmy zatem o kilku istotnych regułach:

            • Kąpmy się tylko w miejscach dozwolonych i pod opieką dorosłych. Jeśli miejsca strzeże ratownik – zawsze stosujmy się do jego poleceń.
            • Miejsce na kąpiel musi być bezpieczne. Dlatego nie wolno się kąpać przy śluzach, mostach, budowlach wodnych, portach, zaporach, a także w brudnej wodzie i tam, gdzie są silne wiry i prądy.
            • Nigdy nie kąpmy się w rwących rzekach, bo wystarczy poślizgnąć się na kamieniu, żeby porwał nas nurt. Idąc na plażę, nie zapominajmy o kremie z filtrem UV. Ciało nasmarujmy już około 20–30 minut przed wyjściem na słońce, czynność tę powtarzając co 2–3 godziny i po każdym wyjściu z wody.
            • Chcąc uchronić się przed udarem, między godziną 11 a 16 ukryjmy się w cieniu.
            • Nie zapominajmy o okularach przeciwsłonecznych i lekkim nakryciu głowy. 
            • Pamiętajmy, by zabrać ze sobą wodę oraz coś do jedzenia. 
            • Nie wchodźmy do morza podczas burzy, deszczu lub mgły.
            • Jeśli długo przebywaliśmy na słońcu – poczekajmy chwilę w cieniu, zanim wejdziemy do wody. Pozwoli nam to uniknąć szoku termicznego.
            • Nie pływajmy w pobliżu wodorostów. Zwracajmy uwagę na dno i ukształtowanie zbiornika.
            • Pływajmy wyłącznie w obszarze wyznaczonym przez boje.
            • Skoki do wody wydają się świetną rozrywką, ale przy odrobinie pecha mogą skończyć się trwałym kalectwem. 
            • Wybierając się na kajaki, łódki czy rowery wodne, zawsze zakładajmy kapok. Pamiętajmy też, aby nie pływać wieczorem i po zmroku. To niebezpieczne i łatwo zgubić się na wodzie.

            W górach

            Jednym z największych zagrożeń w górach jest zmieniająca się w szybkim tempie pogoda. Przed każdą górską wycieczką dowiedzmy się, jakie są przewidywane warunki atmosferyczne!

            • Zawsze pamiętajmy o naładowanej komórce z numerem GOPR – 601 100 300.
            • Najlepiej wyruszajmy już wczesnym rankiem. 
            • Zaplanujmy trasę, uwzględniając swoje umiejętności, pogodę oraz godzinę zachodu słońca. 
            • Sprawdźmy, czy na wybranym przez nas szlaku są jakieś schroniska, szałasy, leśniczówki itp., w których można się schronić, jeśli nagle zmieni się pogoda. 
            • Przed górską wędrówką spakujmy do plecaka mapę. 
            • Zabierzmy ze sobą: zapasowe skarpetki, czapkę, koszulę lub inne okrycie z długim rękawem, pelerynę, kurtkę lub płaszcz przeciwdeszczowy.
            • Pamiętajmy o prowiancie – warto zabrać produkty z dużą zawartością węglowodanów, np. czekoladę lub baton energetyczny.
            • Nie zapominajmy o  okularach przeciwsłonecznych.
            • Przed wyjściem w góry poinformujmy kogoś, gdzie się wybieramy, jakim szlakiem i o jakiej porze planujemy wrócić. 

            Spacer do lasu lub na łąkę

            Wchodząc do lasu, poruszajmy się po wydeptanych ścieżkach. Każde miejsce wygląda podobnie, więc łatwo się zgubić, chodząc na przełaj. Jeśli dostrzeżemy dzikie zwierzę, nie zbliżajmy się do niego. Jeśli to ono idzie w naszym kierunku, zatrzymajmy się i poczekajmy lub zróbmy powoli kilka kroków do tyłu. Nie rzucajmy się do ucieczki (zwierzę może ruszyć w pościg), nie patrzmy zwierzęciu w oczy ani nie pokazujmy mu zębów (odczyta to jako przejaw agresji).

            • Nie dokarmiajmy dzikich zwierząt! To dla nich niezdrowe.
            • Stosujmy preparaty przeciw komarom, kleszczom, szerszeniom oraz osom.
            • Nie rozpalajmy ognisk w lesie i jego pobliżu.
            • Jeśli zauważymy pożar – dzwońmy po straż pożarną. Nie podchodźmy do ognia.

            Wyprawa rowerowa

            • Starajmy się nie podróżować solo.
            • Zawsze zakładajmy kask.
            • Sygnalizujmy ręką kierunek, w którym chcemy jechać. 
            • Zwalniajmy na krętych drogach. 
            • Słuchajmy i obserwujmy, czy nie zbliża się do nas inny pojazd, czy nie nadjeżdża ciągnik lub kombajn.

            Gdziekolwiek planujemy się wybrać, pamiętajmy o naładowaniu przed wyjściem telefonu. Dodatkowo zawsze miejmy w telefonie zapisane numery alarmowe, a także  numery bliskich osób.

            112 – ogólny numer alarmowy

            999 – pogotowie ratunkowe

            998 – straż pożarna

            997 – policja

            Pozdrawiam Was serdecznie i życzę zdrowego i bezpiecznego odpoczynku,

            Agnieszka Gierach

             

             


             

          • ORGANIZACJA ZAKOŃCZENIA ROKU SZKOLNEGO 2019 / 2020

          • Na podstawie:

            Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań          w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U.poz.493, zpóźn.zm.)

            Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 maja 2020 r. zmieniającego ww. rozporządzenie (Dz.U.poz.891zpóź.zm.), zwanego dalej „rozporządzeniem1905”

            W Szkole Podstawowej w Czerniewicach rozdanie świadectw odbędzie się w dniach

            25 czerwca26 czerwca 2020 r. przez wychowawców w ustalonych godzinach

            i w wyznaczonych miejscach z zachowaniem środków bezpieczeństwa.

            Prosimy, aby rodzice nie wchodzili do budynku szkoły.

            Uczniowie odbierający świadectwa muszą mieć założone na usta i nos maseczki ochronne.

            Przed wejściem do szkoły będzie mierzona temperatura i przeprowadzona dezynfekcja rąk.

            Istnieje możliwość indywidualnego odebrania świadectwa

            w szkole przez rodzica w dniach 29.06 - 03.07. 2020.

            Proszę nie gromadzić się na terenie szkoły i dostosować się do wytycznych MEN

            w związku z organizacją wydawania świadectw szkolnych.

            W dniach rozdawania świadectw autobusy szkolne nie będą kursowały.

            Harmonogram_zakonczenia_roku_szkolnego.pdf

             

          • Ankieta dla uczniów klasy VII i VIII

          • Oficyna  Profilaktyczna z Krakowa na zlecenie gminy Czerniewice realizuje „Diagnozę problemów społecznych”, na potrzeby utworzenia „Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy”. W związku z tym prosimy o uzupełnienie ANONIMOWEJ ANKIETY przez Państwa dzieci (uczęszczające do klasy VII i VIII), która posłuży przygotowaniu istotnych dokumentów dla naszej Gminy, służących rozwiązywaniu problemów z jakimi borykają się mieszkańcy naszej Gminy oraz organizacji działań profilaktycznych skierowanych do dzieci i młodzieży.

            Poprzez przygotowany specjalny link, Państwa dzieci mają możliwość wypełnienia anonimowej ankiety bezpiecznie w swoim domu. Ankietę można wypełnić za pośrednictwem telefonu komórkowego, komputera, czy innych urządzeń elektronicznych, które posiadają dostęp do Internetu. Ważne jest, aby każdy uczeń wypełnił ankietę w ciągu 3 dni. Wystarczy kliknąć w link, odpowiedzieć na kilka pytań, a następnie kliknąć „wyślij”.

            Link do ankiety: https://czerniewiceuczniowie.webankieta.pl/

             

          • Konsultacje

          • Od 1 czerwca 2020 r. w naszej szkole będą się odbywać spotkania uczniów klas IV - VIII z nauczycielami. Uczniowie zostali poinformowani przez wychowawców o terminach spotkań z poszczególnymi nauczycielami.

            Harmonogram_Konsultacji.pdf


        •                          KOCHANE DZIECI!
          • KOCHANE DZIECI!

          • Z okazji Dnia Dziecka życzymy, aby uśmiech zawsze gościł na Waszych twarzach, każdy dzień był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą wiele pozytywnych doświadczeń. Niech Wasze marzenia się spełniają!

            Dyrekcja i nauczyciele ZSP

             

          • Otwarcie przedszkola

          • Od poniedziałku 1 czerwca w godzinach 700 - 1500 w naszej szkole będą odbywać się zajęcia opiekuńczo - wychowawcze dla dzieci z grup przedszkolnych.

             

            Jednocześnie informujemy, że ze względu na planowane w szkole remonty Przedszkole w czasie wakcji będzie nieczynne.

          • Światowy Dzień bez Papierosa

          • Drodzy Uczniowie! Szanowni Rodzice!

            31 maja to Światowy Dzień bez Papierosa. W związku z tym zachęcam do przypomnienia sobie informacji dotyczących szkodliwości korzystania z – tak modnych w kręgu młodych ludzi – e-papierosów. Podaję link do  strony przygotowanej przez Główny Inspektorat Sanitarny we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Zachęcam do lektury,

            Agnieszka Gierach.

            Szkodliwość e-papierosów

             

             

          • Konsultacje dla uczniów klas VIII

          • Od poniedziałku 25 maja zapraszamy uczniów klas VIII do korzystania z konsultacji na terenie szkoły z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty.

            Konsulatcje odbywać sie będą według następującego harmonogramu:

            Klasa VIII A - poniedziałek i środa

            Klasa VIII B - wtorek i piątek

            Klasa VIII C - wtorek i czwartek

             

          • Komunikat

          • Prosimy rodziców, którzy wyrażają chęć posłania dziecka do przedszkola o kontakt telefoniczny pod nr tel 44 710 40 62. Jednocześnie nadmieniamy, iż pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci rodziców pracujących.

            Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 roku dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego.

            wytyczne-gis-zlobki-przedszkola-pierwsza-aktualizacja-z-4-maja-br.-1.pdf

          • Komunikat

          • "W trosce o bezpieczeństwo dzieci organ prowadzący podjął decyzję o przesunięciu daty otwarcia przedszkola na terenie gminy Czerniewice. Niezwłocznie powiadomimy Państwa o ewentualnym uruchomieniu placówki."

        • HIGIENA PRACY UMYSŁOWEJ UCZNIA
          • HIGIENA PRACY UMYSŁOWEJ UCZNIA

          • Dziś przekazuję wskazówki dotyczące stworzenia optymalnych warunków pracy dla ucznia. Zapraszam do lektury. Agnieszka Gierach.

            1. OŚWIETLENIE
            Najkorzystniejsze dla oczu i dla dobrego samopoczucia ogólnego jest światło dzienne. W korzystaniu z tego dobrodziejstwa natury przeszkadzają dwie rzeczy: zakurzone szyby oraz niewłaściwy rodzaj firanek i zasłon okiennych pochłaniających znaczną część światła dziennego. Światło powinno padać z lewej strony ucznia praworęcznego i z prawej strony ucznia leworęcznego.

            Koniecznością jest ograniczenie nadmiaru bodźców i zjawisk świetlnych - długotrwałe oglądanie telewizji, długotrwała praca przy komputerze. Nadmiar tych bodźców, określany jako stres świetlny, zaburza funkcje całego organizmu. Najwłaściwszą dla ucznia jest praca zróżnicowana – praca przy książce na przemian z pracą przy komputerze.

            2. MEBLE
                     Niewłaściwe stanowisko pracy ucznia, zła wysokość krzesła w stosunku do biurka powoduje nieprawidłowe obciążenie poszczególnych części kręgosłupa, jest przyczyną zmęczenia dziecka, prowadzi do deformacji kręgosłupa i utrwalenia wad postawy, powoduje nieprawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowo-kostnego oraz narządów wewnętrznych.
                     Przy prawidłowo dobranym biurku uczeń powinien być wyprostowany, siedzący głęboko na siedzisku, mieć całe stopy oparte o podłogę, kolana uniesione nieco nad brzeg siedziska.

            3. STANOWISKO DO PRACY Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA
                  Wysokość biurka powinna być dopasowana do wzrostu ucznia. Krzesło musi być stabilne, obrotowe, wyposażone w kółka, z możliwością regulacji wysokości siedziska i ustawiania oparcia. Musi ono zapewniać maksymalną swobodę ruchów. Dla pełnej ergonomii powinno posiadać poręcze, aby można było wygodnie opierać łokcie. Według zaleceń specjalistów odległość użytkownika od ekranu monitora komputerowego powinna wynosić ok. 70 cm. Górny brzeg ekranu powinien być nieco poniżej poziomu oczu, a w żadnym wypadku powyżej tego poziomu.

            Opis:
            1. Głowę należy trzymać prosto, tak by szyja nie była wygięta i nie powodowało to zniekształceń w odcinku szyjnym kręgosłupa.
            2. Plecami należy opierać się o oparcie fotela, aby nie powodować zmęczenia kręgosłupa. Dobrze jest zastosować specjalną podpórkę pod plecy.
            3. Łokcie należy trzymać przy sobie lub oprzeć o poręcze fotela, aby nie obciążać dodatkowo pleców.
            4. Należy stosować ergonomiczną pozycję przy pracy poprzez regulację oparcia i wysokości fotela.
            5. Klawiatura powinna być ustawiona nisko, tak by nie powodować zgięcia rąk w nadgarstkach. Można także podnieść poziom fotela, pamiętając o tym, że stopy muszą swobodnie opierać się o podłogę.
            6. Nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem prostym.
            7. Stopy należy trzymać ustawione swobodnie i płasko na podłodze.
            8. Klawiatura powinna być ustawiona około 10 cm od brzegu biurka.
            9. Monitor umieszczamy w odległości ok.70 cm od oczu, górny brzeg monitora powinien być lekko poniżej linii oczu.

            4. WIETRZENIE.

                     W pomieszczeniu, w którym pracuje dziecko konieczne jest okresowe wietrzenie.

            Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić ok. 22 stopni C; dobrze jeśli stoją w nim kwiaty doniczkowe.

            5. OCHRONA PRZED HAŁASEM

                     Pod pojęciem hałas rozumie się każdy przeszkadzający dźwięk. Hałas niszczy zdrowie, utrudnia koncentrację uwagi i trzeba mu przeciwdziałać. Dzieci  należy wychowywać w poszanowaniu ciszy i spokoju oraz tworzyć właściwe wzorce zachowań.
            7. REKREACJA

                     Naturalną fizjologiczną potrzebą człowieka jest potrzeba ruchu. Szczególnie u dzieci w wieku 7-11 lat potrzeba ta jest najsilniej wyrażana i ma charakter totalny. Dążenie dzieci do jej zaspokojenia jest bardzo duże.  Uczucie zmęczenia i znużenia często obniża zdolność myślenia i koncentracji uczniów. Męczą się narządy zmysłów: oczy, słuch, jak również przy długim pisaniu – ręka. Długotrwała pozycja siedząca wpływa niekorzystnie na układ mięśniowy, oddechowy oraz krążenia. Najlepszą formą zaspokajania potrzeby ruchu są ćwiczenia na świeżym powietrzu o każdej porze roku – obecnie ćwiczenia fizyczne dziecka na dworze mogą odbywać się wyłącznie za zgodą i pod okiem osoby dorosłej.






             

        • Konkurs
          • Konkurs

          • Serdecznie zapraszamy uczniów klas 1-6 do udziału w świetlicowym

            konkursie „ Pani Wiosna ” .

            Regulamin konkursu:

            1. Konkurs rozstrzygany będzie w dwóch kategoriach wiekowych:
            • klasy I –III
            • klasy IV – VI
            1. Zadaniem uczestników konkursu jest wykonanie pracy plastycznej, powiązanej z tematem konkursu i wysłanie jej na podane maile (iwonaskrobisz@wp.pl, franczeska_7@wp.pl)
            2. Technika wykonania pracy dowolna formacie A4.
            3. Ocenie podlega samodzielna praca dziecka.
            4. Prace uczniów zostaną wstawione na szkolną stronę internetową. Po powrocie do szkoły będą wręczone nagrody.
            5. Spośród nadesłanych prac zostaną wybrane i nagrodzone pierwsze i drugie miejsce w obydwóch kategoriach klasowych,tj:

            - klasy I – III – nagroda za pierwsze i drugie miejsce

            - klasy IV – VI- nagroda za pierwsze i drugie miejsce

             *dla wszystkich uczestników drobne upominki

             

                                                                                 Iwona Skrobisz

                                                                                 Marzena Jasnowska

             

             

             

    • Kontakty

      • Zespół Szkolno-Przedszkolny w Czerniewicach ul.Mazowiecka 88
      • (+44)7104062
      • 97-216 Czerniewice ul. Mazowiecka 88
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych