• Szanowni Państwo! Drodzy Uczniowie!

          • W związku z trudną sytuacją epidemiczną, która dotknęła naszą szkołę, zajęcia dydaktyczne w oddziałach przedszkolnych oraz klasach I - III szkoły podstawowej w dniach 30.10.2020 r. oraz 2.11.2020r. - zostają odwołane. Oznacza to, że w tych dniach uczniowie klas I - III oraz oddziałów przedszkolnych nie przychodzą do szkoły, a uczniowie klas IV - VIII nie pracują zdalnie. 

            Zajęcia dydaktyczne, zaplanowane na te dni zostają przełożone na inny termin, tj 4.01.2021r. oraz 5.01.2021r. kiedy to początkowo planowane były tzw. "dni dyrektorskie" (czyli dni wolne od zajęć dydaktycznych).

            Uczniowie klas I - III oraz oddziałów przedszkolnych wracają do szkoły dnia 3.11.2020r. (wtorek).

            Liczę na Państwa wyrozumiałość w tej sprawie.

            Z poważaniem

            Dyrektor szkoły - Bogusława Włodarczyk

          • Szanowni Rodzice! Drodzy Uczniowie!

          • W związku z przejściem uczniów klas IV-VIII na nauczanie zdalne przypominam o możliwości kontaktu ze mną za pomocą poczty elektronicznej a.gierach@czerniewice.pl, e-dziennika czy telefonicznie (44 7104 062). Swój dyżur dla Was pełnić będę w każdy poniedziałek, środę i piątek w godzinach 8.00-10.00.

                                                                                                                                             Agnieszka Gierach, pedagog

            Załącznik nr 3 do Zarządzenia nr 21/2020 Dyrektora Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Czerniewicach z dnia 26 października 2020r. o zmianie trybu nauczania na tryb zdalny w klasach IV-VIII Szkoły Podstawowej w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Czerniewicach.

            Obowiązki pedagoga szkolnego w trakcie prowadzenia nauczania zdalnego.Pedagog szkolny ma obowiązek:

            1. Ustalenia form i czasu kontaktu z uczniami i rodzicami i poinformowania o tym fakcie dyrektora szkoły, w tym ustalenie godzin dyżuru telefonicznego dla uczniów i rodziców.

            2. Organizowania konsultacji on –line.

            3. Świadczenia zdalnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej w trakcie trwania sytuacji kryzysowej, w szczególności:

            a) otoczenia opieką uczniów i rodziców, u których stwierdzono nasilenie występowania reakcji stresowych, lękowych w związku z epidemią COVID – 19;

            b) inicjowanie i prowadzenie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;

            c) minimalizowanie negatywnych skutków zachowań uczniów pojawiających się w wyniku wdrażania nauczania zdalnego;

            d) otoczenia opieką i udzielanie wsparcia uczniom, którzy mają trudności z adaptacją do nauczania zdalnego;

            e) udzielanie uczniom pomocy psychologiczno – pedagogicznejw formach odpowiednich do nauczania zdalnego.

            4. Wspomagania nauczycieli w diagnozowaniu możliwości psychofizycznych uczniów w kontekście nauczania zdalnego.

          • Szanowni Państwo

          •    W związku z rozpoczęciem zdalnego nauczania wszelkie informacje dotyczące lekcji będą przekazywane przez e-dziennik. Proszę o systematyczne odczytywanie wiadomości na temat zaplanowanych zajęć, prac domowych i innych. Zgodnie z wytycznymi ministerstwa nie wszystkie lekcje będą odbywać się "przez kamerkę". Niektóre zostaną umieszczone w zakładce praca domowa i wiadomości w e-dzienniku.

                 Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość. Jesteśmy przekonani, że uda nam się zaradzić wszelkim trudnościom. Problemy z logowaniem do e-dziennika nie zależą od nas, wynikają z przeciążenia sieci. 

          • Uwaga Rodzice i Uczniowie

          •    Uczniowie klas IV - VIII szkoły podstawowej od poniedziałku 24 października przechodzą na naukę zdalną. Przedszkole i klasy I-III szkoły podstawowej będą funkcjonowały bez zmian.

            Rozkład autobusów będzie obowiązywał bez zmian.

            Stołówka szkolna również pracuje bez zmian.

          • Ślubowanie pierwszaków w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Czerniewicach

          • Ślubowanie klas pierwszych to od lat niezwykłe wydarzenie w  kalendarzu imprez Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czerniewicach. W tym roku miało ono miejsce 14 października. Był to dzień długo wyczekiwany przez dzieci. Powodem, z pewnością była sama uroczystość, jak również strój galowy i birety, w które wystrojone było każde dziecko. Podczas ceremonii 45 pierwszoklasistów, w obecności dyrekcji szkoły, przewodniczącego Rady Gminy oraz wychowawców złożyło ślubowanie na sztandar szkoły.  Ślubowali być dobrymi Polakami, godnie reprezentować swoją szkołę, swym zachowaniem i nauką sprawiać radość rodzicom i nauczycielom.  Następnie pani dyrektor dokonała aktu pasowania na ucznia. Podczas części artystycznej pierwszaki zaprezentowały swoje talenty wokalne i wykazały się umiejętnością gry na instrumentach perkusyjnych.  

                  Na zakończenie uroczystości pani dyrektor życzyła pierwszakom sukcesów w nauce. Do tych życzeń dołączył również przewodniczący Rady Gminy – pan Jarosław Kępa. Na ręce pani dyrektor złożył też kwiaty i życzenia dla wszystkich nauczycieli z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Pani dyrektor przekazała dzieciom  dwa symboliczne dęby, jako symbol siły i szlachetności, które będą wsadzone na terenie przyszkolnym na pamiątkę tej uroczystości.  W tym ważnym dniu w życiu każdego dziecka, ze względu na epidemie nie mogli brać udziału rodzice. Pamiętali oni jednak o swoich pociechach i zakupili dla nich pamiątkowe kuferki z pomocami, które będą wykorzystane podczas pracy z dziećmi. Po zakończonej uroczystości wykonane były pamiątkowe zdjęcia. Następnie dzieci udały się do klas na poczęstunek przygotowany przez rodziców .

               Mamy nadzieję, że mimo iż ślubowanie odbyło się w trudnym dla wszystkich czasie to nic nie przesłoni dziecięcej radości. Niech ten dzień na długo zapadnie w pamięci naszych uczniów. Niech pamiętają, że mają wokół siebie wiele życzliwych osób, które zawsze pomogą w potrzebie.  Pragniemy, aby zapał do nauki towarzyszył naszym wychowankom przez wiele lat szkolnej kariery.

          • Szanowni Państwo! Drodzy Rodzice!

          • "Ta pandemia to dobry czas, żeby przejść na filozofię akceptacji. Nie masz co się buntować i wściekać. Nic nie wskórasz, masz do czynienia z czymś, co od ciebie nie zależy. Nauczenie się akceptacji (co nie znaczy obojętności) dla rzeczy, na które nie mamy wpływu, jest miarą dojrzałości." – Mówi psycholog Ewa Woydyłło-Osiatyńska.

                     Wszyscy mamy jeszcze żywo w pamięci ten obraz: zamknięte szkoły, place zabaw i kina. Zakaz wstępu do parku. Kilka miesięcy życia w dystansie społecznym, konieczność przestrzegania nakazów, zdalna nauka. Huśtawka nastrojów, bunt, irytacja, napady paniki, nuda i poczucie beznadziei. Wszystko spowodowane zamknięciem w czterech ścianach, brakiem kontaktu
            z rówieśnikami, zmieniającą się atmosferą w domu. (Czy ten scenariusz się nie powtórzy?!...)

                     Z takimi doświadczeniami w związku z panowaniem epidemii wirusa SARS – CoV-2- uczniowie wrócili do szkoły. Czy będą w niej funkcjonować tak, jak dawniej? Czy doszło do naruszenia ich dobrostanu psychicznego? Czy będą potrzebowali pomocy i wsparcia innych? Psycholodzy ostrzegają, że psychiczne symptomy stresu po epidemii będą się pojawiać w okresie od trzech do sześciu miesięcy po jej ustaniu i mogą się utrzymywać nawet do kilku lat. Trzeba więc być przygotowanym na wszelkiego rodzaju zachowania i stany, które mogą być widoczne u dzieci, typu:

            - zaburzenia zachowania, w tym regresja, czyli powrót do zachowań właściwych dla wcześniejszych etapów rozwojowych, zachowania buntowniczo – agresywne, w tym autoagresja, sięganie po substancje psychoaktywne;

            - zakłócenia w funkcjonowaniu poznawczym, problemy z koncentracją uwagi, pamięcią;

            - obniżona motywacja do wysiłku, unikanie obowiązków szkolnych;

            - psychiczna niestabilność, drażliwość, nerwowość, wybuchowość, „nieadekwatne” reakcje emocjonalne;

            - wzmożony poziom lęku.

                     Liczba tych zaburzeń, ich nasilenie oraz czas trwania będą się wiązać z indywidualną podatnością danej osoby na czynniki stresogenne. Inaczej na tę sytuację zareaguje przedszkolak, a inaczej – dziecko w wieku szkolnym czy nastolatek, dlatego rozmowy na ten temat muszą przebiegać w sposób dostosowany do wieku dziecka. Jak więc rozmawiać? Jak zaopiekować się trudnymi emocjami dziecka – np. lękiem, złością – związanymi z pandemią? W jaki sposób wesprzeć dziecko? Poniżej załączam bajeczkę terapeutyczną tłumaczącą małym dzieciom (ale nie tylko) trudne kwestie związane z epidemią.

            https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/8b/08/5e6f51705416d_z.pdf?1584353648

            Inaczej ma się sprawa ze starszymi dziećmi. „Im musimy przekazać podstawowe informacje dotyczące rodzaju zagrożenia, a więc uświadomić przede wszystkim, że wirus przenosi się drogą kropelkową, uczulić na to, aby nie dotykały bez potrzeby różnych powierzchni, myły ręce, unikały kontaktu z osobami kaszlącymi i kichającymi. I tyle. Nie wzbudzajmy niepotrzebnych napięć, (…) bo to tak naprawdę niczemu dobremu nie będzie służyło” – mówi psycholog dr Aleksandra Piotrowska. 

            W tym trudnym dla dzieci czasie chcielibyśmy wspierać nasze dzieci. Jakie dwie główne zasady rządzą udzielaniem pomocy? Pierwsza mówi: udzielaj pomocy bezpośrednio – jeśli potrafisz. Jeśli nie, to Twoje działania niech polegają na znalezieniu osoby, która będzie posiadała odpowiednie umiejętności. Druga zasada podkreśla, że trudności emocjonalnych dzieci i nastolatków nie można lekceważyć. Dlatego ogromne znaczenie ma naturalny system wsparcia, proponowany i realizowany z wyczuciem przez wszystkie osoby otaczające ucznia, polegający na:

            - stworzeniu mu przestrzeni bezpieczeństwa, której tak bardzo teraz potrzebuje, na każdym poziomie – od fizycznego po emocjonalne;

            - odbudowaniu jego poczucia bezpieczeństwa i możliwości stopniowego osiąganiu stanu spokoju – przy czym chodzi tu o bezpieczeństwo w poczuciu subiektywnym ucznia, a nie w poczuciu dorosłych;

            - dostarczaniu mu doświadczeń spokojnych i przyjemnych – pozbawionych sytuacji przykrych i silnie stresujących.

                     My rodzice musimy okazywać naszym dzieciom zainteresowanie, czułość i miłość, udzielać im psychicznego wsparcia, odważnie konfrontować z trudnymi emocjami, jakich doświadczają oraz umiejętnie je odczytywać.

                     Epidemia koronawirusa kiedyś się skończy, pozostawiając po sobie różne niezatarte ślady, od społeczno – gospodarczych po psychiczne. Nic już nie będzie takie jak przedtem, więc nie da się wrócić do znanych sobie schematów.

                     Życzę dużo zdrowia i – w miarę możliwości – spoglądania w przyszłość z optymizmem. Załączam ulotkę na temat instytucji udzielających pomocy.

             

            Agnieszka Gierach – pedagog szkolny

             

            Bibliografia:

            • Spitzer M., Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012.
            • Głos pedagogiczny – październik 2020 (czasopismo).

            TU ZNAJDZIESZ POMOC:

            • 800 702 222 – linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego – całodobowa i bezpłatna telefoniczna pomoc psychologiczna dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Czat i pomoc online dostępne na stronie: www.liniawsparcia.pl
            • 116 123 – Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym – prowadzony przez Instytut Psychologii Zdrowia, czynny codziennie w godzinach 14.00-22.00 (połączenie bezpłatne), www.116123.edu.pl
            •  116 111 – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży – bezpłatny, całodobowy telefon zaufania Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Można także pisać: www.116111.pl
            • 800 080 222 całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli
            • 800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.15 – 20.00
            • 800 120 002 – Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia”- jeśli doświadczasz przemocy w rodzinie, skorzystaj z tej bezpłatnej i całodobowej linii wsparcia. Więcej na stronie internetowej www.niebieskalinia.org
            • 22 594 91 00 – Antydepresyjny Telefon Zaufania Forum Przeciw Depresji – telefon dla osób chorujących na depresję oraz ich bliskich. Linię oraz forum internetowe, dostępne na stronie www.forumprzeciwdepresji.pl, obsługuje lekarz psychiatra
            • 22 484 88 01 – antydepresyjny telefon zaufania – ITAKA – czynny w poniedziałki i czwartki w godzinach 17.00 – 20.00.
            • 22 425 98 48 Telefoniczna Pierwsza Pomoc Psychologiczna, czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 17.00 – 20.00 oraz w soboty w godzinach 15.00 – 17.00.
            • 22 255 22 50 i 800 012 005 – Telefon Pogadania – uruchomiona na początku pandemii linia czynna jest w godzinach 12.00 – 20.00; wolontariusze z całej Polski odbierają telefony od wszystkich, którzy czują się samotni, mają trudności lub potrzebę porozmawiania. Więcej na stronie internetowej: www.telefonpogadania.pl.

             

             

             

             

             

          • Bernardo Bellotto- ambasadorem kultury

          • Od kilkunastu lat uczniowie naszej szkoły zdobywają wiedzę historyczną i rozwijają swoje umiejętności w ramach programu Zamku Królewskiego w Warszawie „Bernardo Bellotto- ambasadorem kultury”. W tym roku szkolnym w związku z pandemią zajęcia nie będą odbywały się w Zamku Królewskim, tylko w naszej szkole. 7 października 2020 warsztaty muzyczne w sali gimnastycznej w reżimie sanitarnym poprowadził pan Marcin Zadronecki. Uczniowie klasy VI A i VI C, a także 5 i 6 latki z grupy 5 rozwijali swoje umiejętności m.in gry na instrumentach.

          • Oddaj krew dla Malwinki

          • W sobotę 24 października w sali OSP w Czerniewicach w godzinach od 10 do 13.30 można oddać krew dla Malwiny Łysakowskiej. Wszystkich o dobrym sercu zachęcamy do oddania kropelki krwi.

            Aby oddać krew dla małej wojowniczki, należy podać następujące dane:

            Malwina Łysakowska

            Oddział Onkologii i Hematologii

            Sporna 36/50 Łódź

             

          • Segregacja odpadów – kolor ma znaczenie

          • Od 2020 roku połowa wytworzonych przez nas odpadów będzie poddawana recyklingowi. Aby recykling był w ogóle możliwy, wymagana jest segregacja odpadów, czyli ich dzielenie na surowce, takie jak papier, szkło, metal i plastik oraz odpady pochodzenia roślinnego, zwane zielonymi lub bioodpadami. Oprócz składowania i recyklingu odpady można zagospodarować jeszcze na dwa sposoby. Po pierwsze, odpady zielone (np. skoszona trawa czy liście) mogą trafić do kompostowni, gdzie powstanie z nich nawóz. Po drugie, odpady zmieszane (czyli nienadające się do recyklingu) są spalane w specjalnych instalacjach, zwanych spalarniami, które wytwarzają z odpadów energię.

            Tego wszystkiego uczyli się uczniowie klas I - IV oglądając, podczas zajęć komputerowych oraz lekcji z wychowawcami, prezentację multimedialną poświęconą segregowaniu odpadów. W nagrodę za aktywny udział w zajęciach  otrzymali drobne upominki – smycze na klucze oraz plany zajęć. Akcji patronuje Gmina Czerniewice.

          • Bezpieczny uczeń, bezpieczna szkoła

          • 28.09.2020r. gościem naszej szkoły był Dzielnicowy Komisariatu Policji w Czerniewicach p. Krystian Pancer. Pan Policjant spotkał się najpierw z milusińskimi i opowiedział im, jak bezpiecznie dotrzeć do szkoły i co zrobić, aby pobyt w szkole również był bezpieczny. Przypomniał numery alarmowe, na które należy dzwonić w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. Zwrócił uwagę na konieczność noszenia maseczek w miejscach publicznych i utrzymywania odpowiedniego dystansu.

            Pan dzielnicowy odwiedził również uczniów klas VI – VIII. Rozmawiał z nimi o ich odpowiedzialności prawnej za popełnione czyny karalne. Uświadamiał młodzież, czym skutkuje sięganie po używki, uchylanie się od realizacji obowiązku szkolnego, a także niewłaściwe korzystanie z forów społecznościowych, pisanie nieprawdy                w internecie, szkalowanie innych, stalking… Pan Pancer przypominał o kulturze języka w świecie rzeczywistym
            i wirtualnym.

            Dziękujemy panu dzielnicowemu za spotkania z uczniami naszej szkoły

          • Wygodnie i komfortowo

          • W głównym holu, przy świetlicy ustawiono nowe meble. Twarde siedziska zastąpiły wygodne, miękkie i komfortowe kanapy.  Mamy nadzieję,  że uczniowie chętnie w tym miejscu będą spędzali czas przed lekcjami oraz po skończonych zajęciach, oczekując na odwozy i będą czuli się jak w domu.

          • Obiady w szkole

          • Od poniedziałku 21 września będzie czynna stołówka szkolna. Prosimy rodziców o jak najszybsze składanie deklaracji korzystania z wyżywienia w stołówce szkolnej.

          • Posiłek w szkole i domu

          • Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czerniewicach informuje, że można składać wnioski na dożywianie dzieci w ramach programu wieloletniego "Posiłek w szkole i domu". Dochód uprawniający do przyznania  świadczenia nie może przekroczyć 792,00 zł miesięcznie na jednego członka rodziny.

    • Kontakty

      • Zespół Szkolno-Przedszkolny w Czerniewicach ul.Mazowiecka 88
      • (+44)7104062
      • 97-216 Czerniewice ul. Mazowiecka 88
        Poland
  • Galeria zdjęć

      brak danych