Drodzy Uczniowie!
Dziś proponuję trudny, ale bardzo dla nas wszystkich ważny temat. Zachęcam do lektury.
Agnieszka Gierach
Drodzy Uczniowie!
Dziś proponuję trudny, ale bardzo dla nas wszystkich ważny temat. Zachęcam do lektury.
Agnieszka Gierach
Prosimy rodziców, którzy wyrażają chęć posłania dziecka do przedszkola o kontakt telefoniczny pod nr tel 44 710 40 62. Jednocześnie nadmieniamy, iż pierwszeństwo przyjęcia mają dzieci rodziców pracujących.
Wytyczne przeciwepidemiczne Głównego Inspektora Sanitarnego z dnia 4 maja 2020 roku dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej i innych form wychowania przedszkolnego.
wytyczne-gis-zlobki-przedszkola-pierwsza-aktualizacja-z-4-maja-br.-1.pdf
"W trosce o bezpieczeństwo dzieci organ prowadzący podjął decyzję o przesunięciu daty otwarcia przedszkola na terenie gminy Czerniewice. Niezwłocznie powiadomimy Państwa o ewentualnym uruchomieniu placówki."
Dziś przekazuję wskazówki dotyczące stworzenia optymalnych warunków pracy dla ucznia. Zapraszam do lektury. Agnieszka Gierach.
1. OŚWIETLENIE
Najkorzystniejsze dla oczu i dla dobrego samopoczucia ogólnego jest światło dzienne. W korzystaniu z tego dobrodziejstwa natury przeszkadzają dwie rzeczy: zakurzone szyby oraz niewłaściwy rodzaj firanek i zasłon okiennych pochłaniających znaczną część światła dziennego. Światło powinno padać z lewej strony ucznia praworęcznego i z prawej strony ucznia leworęcznego.
Koniecznością jest ograniczenie nadmiaru bodźców i zjawisk świetlnych - długotrwałe oglądanie telewizji, długotrwała praca przy komputerze. Nadmiar tych bodźców, określany jako stres świetlny, zaburza funkcje całego organizmu. Najwłaściwszą dla ucznia jest praca zróżnicowana – praca przy książce na przemian z pracą przy komputerze.
2. MEBLE
Niewłaściwe stanowisko pracy ucznia, zła wysokość krzesła w stosunku do biurka powoduje nieprawidłowe obciążenie poszczególnych części kręgosłupa, jest przyczyną zmęczenia dziecka, prowadzi do deformacji kręgosłupa i utrwalenia wad postawy, powoduje nieprawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowo-kostnego oraz narządów wewnętrznych.
Przy prawidłowo dobranym biurku uczeń powinien być wyprostowany, siedzący głęboko na siedzisku, mieć całe stopy oparte o podłogę, kolana uniesione nieco nad brzeg siedziska.
3. STANOWISKO DO PRACY Z WYKORZYSTANIEM KOMPUTERA
Wysokość biurka powinna być dopasowana do wzrostu ucznia. Krzesło musi być stabilne, obrotowe, wyposażone w kółka, z możliwością regulacji wysokości siedziska i ustawiania oparcia. Musi ono zapewniać maksymalną swobodę ruchów. Dla pełnej ergonomii powinno posiadać poręcze, aby można było wygodnie opierać łokcie. Według zaleceń specjalistów odległość użytkownika od ekranu monitora komputerowego powinna wynosić ok. 70 cm. Górny brzeg ekranu powinien być nieco poniżej poziomu oczu, a w żadnym wypadku powyżej tego poziomu.
Opis:
1. Głowę należy trzymać prosto, tak by szyja nie była wygięta i nie powodowało to zniekształceń w odcinku szyjnym kręgosłupa.
2. Plecami należy opierać się o oparcie fotela, aby nie powodować zmęczenia kręgosłupa. Dobrze jest zastosować specjalną podpórkę pod plecy.
3. Łokcie należy trzymać przy sobie lub oprzeć o poręcze fotela, aby nie obciążać dodatkowo pleców.
4. Należy stosować ergonomiczną pozycję przy pracy poprzez regulację oparcia i wysokości fotela.
5. Klawiatura powinna być ustawiona nisko, tak by nie powodować zgięcia rąk w nadgarstkach. Można także podnieść poziom fotela, pamiętając o tym, że stopy muszą swobodnie opierać się o podłogę.
6. Nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem prostym.
7. Stopy należy trzymać ustawione swobodnie i płasko na podłodze.
8. Klawiatura powinna być ustawiona około 10 cm od brzegu biurka.
9. Monitor umieszczamy w odległości ok.70 cm od oczu, górny brzeg monitora powinien być lekko poniżej linii oczu.
4. WIETRZENIE.
W pomieszczeniu, w którym pracuje dziecko konieczne jest okresowe wietrzenie.
Temperatura w pomieszczeniu powinna wynosić ok. 22 stopni C; dobrze jeśli stoją w nim kwiaty doniczkowe.
5. OCHRONA PRZED HAŁASEM
Pod pojęciem hałas rozumie się każdy przeszkadzający dźwięk. Hałas niszczy zdrowie, utrudnia koncentrację uwagi i trzeba mu przeciwdziałać. Dzieci należy wychowywać w poszanowaniu ciszy i spokoju oraz tworzyć właściwe wzorce zachowań.
7. REKREACJA
Naturalną fizjologiczną potrzebą człowieka jest potrzeba ruchu. Szczególnie u dzieci w wieku 7-11 lat potrzeba ta jest najsilniej wyrażana i ma charakter totalny. Dążenie dzieci do jej zaspokojenia jest bardzo duże. Uczucie zmęczenia i znużenia często obniża zdolność myślenia i koncentracji uczniów. Męczą się narządy zmysłów: oczy, słuch, jak również przy długim pisaniu – ręka. Długotrwała pozycja siedząca wpływa niekorzystnie na układ mięśniowy, oddechowy oraz krążenia. Najlepszą formą zaspokajania potrzeby ruchu są ćwiczenia na świeżym powietrzu o każdej porze roku – obecnie ćwiczenia fizyczne dziecka na dworze mogą odbywać się wyłącznie za zgodą i pod okiem osoby dorosłej.
Kochani! Niedługo Wielkanoc. W związku z obecną sytuacją nie możemy wykonywać ozdób świątecznych w szkole, więc podsyłamy Wam kilka linków związanych ze świętami. Dzięki nim możecie samodzielnie wykonać palemkę wielkanocną (i rozwiązać Quiz), koszyczek lub jajo.
https://www.youtube.com/watch?v=ucWLdDVuhUM
https://kuradomowa.com/zrobtosama/wielkanocne_koszyczki_z_papieru.shtml
Pozdrawiamy Was serdecznie! Iwona Skrobisz, Marzena Jasnowska
Serdecznie zapraszamy uczniów klas 1-6 do udziału w świetlicowym
konkursie „ Pani Wiosna ” .
Regulamin konkursu:
- klasy I – III – nagroda za pierwsze i drugie miejsce
- klasy IV – VI- nagroda za pierwsze i drugie miejsce
*dla wszystkich uczestników drobne upominki
Iwona Skrobisz
Marzena Jasnowska
Lekcji w szkołach nie ma już od niemal trzech tygodni. Od 25 marca obowiązkowa jest zdalna edukacja. W praktyce oznacza to, że nauczyciele muszą realizować zdalnie podstawę programową, mogą też sprawdzać wiedzę uczniów i stawiać oceny. Z nauczaniem na odległość wiążą się jednak problemy. Problemy pojawiają się również, bo dzieci nie wychodzą z domu, nie spotykają się ze swoimi przyjaciółmi, nie uprawiają sportu na świeżym powietrzu. Kontakty społeczne ograniczają się jedynie do korzystania z różnych komunikatorów. Dodatkowo sytuacja związana z pandemią koronawirusa może przerażać.
Dlatego właśnie zachęcam Moich Uczniów i ich Rodziców – gdybyście mieli jakieś problemy, chcielibyście ze mną porozmawiać lub do mnie napisać, jestem do Waszej dyspozycji. Można się ze mną kontaktować przez adres e-mail: gierach.a@wp.pl. Można też zadzwonić do szkoły pod numer 44 7104 062 i poprosić Panią Sekretarz Szkoły o to, abym się z Wami skontaktowała (pozostawiając swój numer telefonu). Postaram się – w miarę moich możliwości – rozwiązać przedstawiony problem. Być może czasami, by poczuć się lepiej, wystarczy porozmawiać… tak jak to było w szkole do tej pory.
Pozdrawiam Was wszystkich bardzo serdecznie i życzę dużo zdrowia.
Pedagog szkolny, Agnieszka Gierach.
Pedagog szkolny – Agnieszka Gierach
1. Odkrywaj internet razem z dzieckiem.
Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron. Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.
2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w internecie.
Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w sieci, ani też wierzyć we wszystko, co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić mu krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w internecie i sposobach ich unikania.
3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w sieci.
Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.
4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.
Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.
5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w sieci.
Wiele dzieci używa internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).
6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.
Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie,coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.
7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.
Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w internecie. Nasze działania w tym względzie pomogą likwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, e-maila itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl). Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z sieci.
8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w internecie.
Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w internecie, obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl) Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).
9. Poznaj sposoby korzystania z internetu przez Twoje dziecko.
Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem internetu. Ustalcie zasady korzystania z sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.
10. Pamiętaj, że pozytywne strony internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.
Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez sieć bogactwa.
Opracowano na podstawie: www.dzieckowsieci.pl
Szanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,
wdrożyliśmy nauczanie na odległość. Wiem, że wymaga to od nas wszystkich dużej mobilizacji i stanowi nie lada wyzwanie. Towarzyszy temu procesowi wiele emocji i stresu. Spieszę uspokoić.
Uruchamiamy działanie platformy e-podręczniki.pl. Nawiązujemy współpracę poprzez komunikatory społeczne, drogą e-mail i telefonicznie. Rodzice zostali poinformowani przez wychowawców o możliwości kontaktu z każdym nauczycielem, celem prowadzenia konsultacji.
Bądźmy dobrej myśli. Przecież dla nas wszystkich jest to nowa sytuacja. Nawet jeśli początki będą trudne, to wspólnie jesteśmy w stanie je przezwyciężyć. Pragnę zapewnić, że ze strony Szkoły dołożymy wszelkich starań, aby nauka przebiegała sprawnie i bez zakłóceń. Na bieżąco będziemy uwzględniać Państwa uwagi i dostosowywać nasze działania do potrzeb i możliwości uczniów. Wszelkie przejawy aktywności podejmowane przez uczniów, potwierdzające zapoznanie się z materiałem wskazanym przez nauczycieli będą dostrzeżone i docenione.
Pamiętajmy, że zdrowie nasz wszystkich jest wartością nadrzędną.
Dyrekcja Szkoły
Aleksandra Stępniak, uczennica klasy VIII A zajęła II miejsce II Powiatowym Konkursie Języka Niemieckiego "Klarus" dla uczniów szkół podstawowych organizowanym przez I Liceum Ogólnokształcące w Tomaszowie Mazowieckim w dniu 25.02.2020r.
Gratulujemy!
Drodzy Uczniowie!
Zawieszenie zajęć szkolnych związane z sytuacją epidemiczną wymusza na nas kontakty jedynie za pomocą różnych komunikatorów. Pozostawanie w domu i konieczność wykonywania wielu prac zdalnie zadawanych przez nauczycieli, opanowania materiału z różnych dziedzin, zmagania się z – niejednokrotnie odmawiającym posłuszeństwa sprzętem komputerowym - czy egzaminy, które przed Wami, wywołują stres u każdego z uczniów. Szczególnie zbliżający się, tak ważny dla każdego ósmoklasisty, egzamin może generować dodatkową dawkę stresu. Jak więc wygrać ze stresem? Warto wypróbować któryś z przedstawionych sposobów.
1. Ruszaj się!
Wielogodzinne przesiadywanie w domu nad książkami czy ekranem komputera męczy nasz wzrok i organizm, do tego powoduje rozdrażnienie, zmęczenie i napady depresji. Dlatego codziennie warto znaleźć chwilę na rozruszanie się. Zakoduj więc w swoim codziennym planie godzinę dziennie na aerobik, jazdę na rowerku stacjonarnym lub – jeśli zgodę wyrażą na to Twoi rodzice - krótki spacer na świeżym powietrzu. Jeśli już naprawdę nie masz czasu lub warunki pogodowe nie zachęcają do wyjścia z domu, zrób kilka skłonów i porozciągaj się. Możesz znaleźć również w internecie wiele ciekawych ćwiczeń relaksujących
i poprawiających samopoczucie.
2. Jedz zdrowo!
W sytuacjach stresowych pij dużo niegazowanej wody mineralnej, jedz owoce, warzywa i produkty bogate w błonnik, białko, kwas foliowy, żelazo, cynk i witaminy. Bezwzględnie unikaj napojów energetycznych; łatwo się od nich uzależnić, co skutkuje rozdrażnieniem, migreną lub uczuciem zmęczenia. Pozbywamy się również cennych witamin i minerałów. W walce ze stresem może pomóc kawałek gorzkiej czekolady z wysoką zawartością kakao.
3. Uśmiechaj się!
Jak najczęściej, o każdej porze i do wszystkich. To największa moc, jaką ma każdy w walce ze stresem, ponieważ nasz organizm nie jest w stanie jednocześnie śmiać się i odczuwać stres. Nawet sztuczny i wymuszony uśmiech potrafi znacznie polepszyć samopoczucie.
4. Nie zaszywaj się!
Brak kontaktu z innymi ludźmi nie pomoże w rozładowaniu stresu. W obecnej chwili możliwe jest dla Ciebie wyłącznie korzystanie z forów społecznościowych
i komunikatorów on-line. Normalnie - warto wyciągnąć znajomych na krótki spacer, spotkać się w neutralnym miejscu i pogadać o nawet największych głupotach świata. Pomoże Ci to oderwać myśli od stresujących sytuacji.
5. Pij herbatki!
Ziołowe herbatki pomagają rozładować stres i napięcie. Szczególnie zbawienne działanie ma niezastąpiona melisa. Wyciszyć pomoże Ci się też rumianek, a mięta oczyści i wyrówna metabolizm. Poprawić nastrój pomogą Ci również herbatki owocowe lub te o całkiem zaskakujących smakach. Skompletuj swój własny zestaw herbatek na zły humor.
6. Rób plan dnia!
Kiedy masz dużo na głowie, zacznij od sporządzenia dokładnego planu zajęć na każdy dzień. Pomoże Ci to posegregować obowiązki i zaplanować czas potrzebny na ich wykonanie. Pamiętaj, by w Twoim planie nie zabrakło czasu na hobby, wysiłek fizyczny oraz spotkania z przyjaciółmi – dziś wyłącznie on -line! Znajdź też czas na to, aby porządnie się wyspać.
7. Popatrz na to z innej strony!
Pamiętaj, że kolejna praca domowa, sprawdzian czy nawet tak ważna sprawa jak egzamin ósmoklasisty to jeszcze nie koniec świata. Pomyśl, ile osób przed tobą już sobie z tym poradziło. Ty też dasz radę! Myśl pozytywnie i pozbądź się stresu, a wszystko będzie dobrze!
A! I oczywiście często myj ręce :)
Pozdrawiam Was serdecznie, Agnieszka Gierach
W związku z zawieszeniem zajęć lekcyjnych od poniedziałku 16 marca 2020 r. będą za pośrednictwem komunikatorów społecznych zamieszczane informacje o zadaniach i ćwiczeniach do wykonania w tym czasie przez Was w domu. Pracujcie systematycznie. Efekty samodzielnej pracy zostaną sprawdzone po powrocie do szkoły, co mamy nadzieję niebawem nastąpi. Niech to będzie czas na utrwalenie i ugruntowanie zdobytych do tej pory wiadomości i umiejętności.
Bardzo proszę rodziców o zmotywowanie dzieci do systematycznej pracy i uzupełniania notatek
w zeszycie przedmiotowym.
Nie ulegajmy panice, ale też nie lekceważmy zagrożenia. Bądźmy ostrożni, odpowiedzialni
i zdyscyplinowani. Jesteśmy wzajemnie odpowiedzialni za nasze bezpieczeństwo.
Dyrektor
ZSP w Czerniewicach
Wykorzystaj ten czas na naukę. Powtarzaj, utrwalaj wiadomości z materiałów zamieszczonych pod podanymi poniżej linkami.
https://www.gov.pl/web/edukacja/pasma-edukacyjne
https://www.gov.pl/web/edukacja/nauka-zdalna
https://dokumenty.men.gov.pl/2020_03_16_Lekcje_z_internetu_Rusza_gov_pl_zdalnelekcje_MEN.docx
Od 12 marca do 25 marca 2020 r., z czego pierwsze dwa dni (czwartek i piątek, 12-13 marca) to okres przejściowy. W okresie przejściowym w przedszkolach i szkołach podstawowych nie będą odbywały się zajęcia dydaktyczno-wychowawcze, a jedynie zajęcia opiekuńcze. Od poniedziałku, 16 marca br. zajęcia zostają zawieszone. Uczniowie nie przychodzą do przedszkola, szkoły, placówki oświatowej.
Więcej informacji po adresem: https://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach
„Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!” pod takim hasłem 11 lutego obchodzony był już po raz kolejny DBI. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania internetu.
W naszej szkole we wszystkich klasach w ramach zajęć informatyki przeprowadzone zostały zajęcia o tematyce dotyczącej cyberbezpieczeństwa. Podczas tych zajęć uczniowie wykonywali różne prace: komiksy, animacje w Scratch-u, plakaty, na których przedstawiali jak bezpiecznie korzystać z sieci.
We wtorek 11 lutego 2020 roku z uczniami dwóch klas ósmych naszej szkoły spotkała się poetka i pisarka Wiesława Kwiek. Tym razem przekonywała młodzież, jak ważne jest wsłuchiwanie się w głos starszego pokolenia oraz dokumentowanie wspomnień dziadków i pradziadków. Pani Wiesława rozpoczęła spotkanie cytatem z Konrada Wallenroda „Pieśń ujdzie cało…”, który także jest tytułem jednej z jej książek o ziemi sokołowskiej, gdzie obecnie mieszka. Zebranej w szkolnej bibliotece młodzieży uświadomiła, że w obecnych czasach ta myśl Mickiewicza ma niewielkie szanse na realizację. Coraz mniej jest rodzin wielopokoleniowych mieszkających pod jednym dachem, gdzie wnuczek czy prawnuczek poznaje historię swoich przodków z przekazu ustnego. Dlatego też tak ważne jest utrwalanie tych wspomnień. Gość zaprezentował uczniom swoją najnowszą książkę „Mgliste sny minionych dni” opartą na historiach zasłyszanych od starszych ludzi. Uczniowie z zainteresowaniem słuchali opowiadań „Szmaty skupuję, szmaty” i „Pogrzeb żołnierza”. Dużym zaskoczeniem była zawartość pudła, które kryło w sobie przedmioty związane z uprawą i obróbką lnu. W trakcie dwugodzinnego spotkania młodzi ludzie mogli się wykazać swoją wiedzą historyczną i literacką. Dla tych, którzy mieli już za sobą pierwsze próby pisarskie, była to dobra okazja do otrzymania wskazówek do dalszej pracy.
W styczniu 2020r. uczniowie dwu klas trzecich, III A oraz III B Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Czerniewicach pod opieką nauczycielki języka angielskiego, pani Moniki Franas, wykonali serię prac projektowych poświęconych różnym miastom Polski i Europy.
Prace pokazały inwencję twórczą i kreatywność dzieci. Część uczniów wykonała różnokolorowe makiety z najbardziej charakterystycznymi miejscami wybranej lokalizacji.
Następnie przyszła kolej na prezentacje. Uczniowie mieli za zadanie przedstawić walory turystyczne, ciekawostki i fakty związane z daną miejscowością, wsią lub miastem. Dzieci przygotowały prace w dwu wersjach językowych, polskiej i angielskiej.
Powered by aSc EduPage